Prečo je dobré poznať kalorické hodnoty?

Na stránkach KalorickeTabulky.sk nájdete:


Každý z nás sa už asi stretol so „zaručenými“ diétami, ktoré pomáhajú znižovať alebo udržiavať vašu hmotnosť. Niektoré diéty môžu pomôcť, ale väčšina z nich je postavená na predražených potravinových doplnkoch, bez ktorých sa tieto diéty nezaobídu.

Či už rôznym diétam veríte alebo neveríte, určite sa vám pri udržiavaní telesnej hmotnosti zídu informácie o kalorických hodnotách jednotlivých potravín a informácie o množstve vydanej energie pri jednotlivých aktivitách. Doteraz totiž nikto nevymyslel žiadny spôsob, ako pri udržiavaní telesnej hmotnosti obísť jeden zo základných fyzikálnych zákonov – zákon o zachovaní energie. Ak si chcete svoju hmotnosť udržať, musí sa celková energia skonzumovaných potravín rovnať energii, ktorú vaše telo vydáva.

Naše telo vydáva energiu hlavne pri pohybe, ale taktiež aj v kľudovom stave. Energiu, ktorú spotrebuje naše telo v kľudovom stave nazývame bazálnym metabolizmom. Energetický výdaj bazálneho metabolizmu závisí predovšetkým od hmotnosti, veku, telesnej výšky a pohlavia. Medzi ďalší výdaj energie patrí „trávenie“. Počíta sa ako 10 % energie z hodnoty skonzumovaných potravín za daný deň. (zdroj: Mayo Clinic)

Univerzálna odpoveď na častú otázku, čo robiť, aby som schudol/schudla o 1 kilogram neexistuje. Každý musí urobiť niečo iné pre rovnaký výsledok. Správny úbytok telesnej hmotnosti z tukových zásob by mal byť maximálne 0,5 – 1 kg za týždeň. Väčšinou sa začína zmenou stravovacích návykov alebo denného režimu (diéta, pohybová aktivita alebo ideálne v kombinácii oboch), ktoré umožnia dosiahnutie rozdielu v dennom príjme a výdaji energie cca o 2000 kJ. Výsledné číslo je však veľmi individuálne. Odporúča sa konzultácia s odborníkom.

Nezačínajte chudnutie s prehnanými cieľmi, ktoré budete plniť možno pár dní, nanajvýš niekoľko týždňov, pričom celkový dlhodobý efekt nebude takmer žiadny. Energetický príjem za deň by však nemal byť nižší než 5 000 kJ. Aplikácia KalorickeTabulky.sk umožňuje ukladanie všetkých skonzumovaných potravín a uskutočnených aktivít, ktoré si môžete jednoducho exportovať do tabuľkového procesoru.

Dobrá znalosť kalorických hodnôt potravín, vášho bazálneho metabolizmu a energetického výdaja aktivít vám určite pomôže v dlhodobej snahe pri udržiavaní telesnej hmotnosti na optimálnej úrovni.

Optimálnu úroveň vašej telesnej hmotnosti zistíte pomocou výpočtu BMI.

 

 

Všetky ohlasy užívateľov

Ohlasy užívateľov

 

„Kaloricke tabulky mi perfektne pomahaju pri chudnuti, zatial len treti tyzden a snad mi pomozu dosiahnut svoju planovanu hmotnost.“ ema

Sociálne siete

Mobilné aplikácie

Android app on Google Play

Zašlite nám Váš názor

Množstvo:

X

Zvoľte dobu :

 

Kategória pre voľbu pravidelného denného výdaju.

Ak si nastavíte jednu z týchto kategórií, bude Váš bazálny metabolizmus navýšený o násobok uvedený v poslednom stÍpci. Tým získate odhadnutý celkový denný výdaj a nemusíte vypÍňať Vaše aktivity do jedálnička.

Kategória Popis Index
Sedavý Málo pohybu alebo žiadny. Sedavé zamestnanie. 1.2
Mierne aktívny Cvičenie alebo šport 1-2 dni v týždni. Práca s pohybom. 1.375
Stredne aktívny Cvičenie alebo šport 3-5 dní v týždni a práca s pohybom. 1.55
Veľmi aktívny Cvičenie alebo šport 6-7 dní v týždni alebo veľmi náročné zamestnanie. 1.725
Extrémne aktívny Veľmi náročné aktivity alebo športy a veľmi náročné zamestnanie. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...