Upozornění:

Ve středu 17.1. v čase 00:00 až 08:00 bude z důvodu spouštění nové verze webu přístup k aplikaci Kalorické tabulky omezen. Děkujeme za pochopení.

Prečo je dobré poznať kalorické hodnoty?

Na stránkach KalorickeTabulky.sk nájdete:


Každý z nás sa už asi stretol so „zaručenými“ diétami, ktoré pomáhajú znižovať alebo udržiavať vašu hmotnosť. Niektoré diéty môžu pomôcť, ale väčšina z nich je postavená na predražených potravinových doplnkoch, bez ktorých sa tieto diéty nezaobídu.

Či už rôznym diétam veríte alebo neveríte, určite sa vám pri udržiavaní telesnej hmotnosti zídu informácie o kalorických hodnotách jednotlivých potravín a informácie o množstve vydanej energie pri jednotlivých aktivitách. Doteraz totiž nikto nevymyslel žiadny spôsob, ako pri udržiavaní telesnej hmotnosti obísť jeden zo základných fyzikálnych zákonov – zákon o zachovaní energie. Ak si chcete svoju hmotnosť udržať, musí sa celková energia skonzumovaných potravín rovnať energii, ktorú vaše telo vydáva.

Naše telo vydáva energiu hlavne pri pohybe, ale taktiež aj v kľudovom stave. Energiu, ktorú spotrebuje naše telo v kľudovom stave nazývame bazálnym metabolizmom. Energetický výdaj bazálneho metabolizmu závisí predovšetkým od hmotnosti, veku, telesnej výšky a pohlavia. Medzi ďalší výdaj energie patrí „trávenie“. Počíta sa ako 10 % energie z hodnoty skonzumovaných potravín za daný deň. (zdroj: Mayo Clinic)

Univerzálna odpoveď na častú otázku, čo robiť, aby som schudol/schudla o 1 kilogram neexistuje. Každý musí urobiť niečo iné pre rovnaký výsledok. Správny úbytok telesnej hmotnosti z tukových zásob by mal byť maximálne 0,5 – 1 kg za týždeň. Väčšinou sa začína zmenou stravovacích návykov alebo denného režimu (diéta, pohybová aktivita alebo ideálne v kombinácii oboch), ktoré umožnia dosiahnutie rozdielu v dennom príjme a výdaji energie cca o 2000 kJ. Výsledné číslo je však veľmi individuálne. Odporúča sa konzultácia s odborníkom.

Nezačínajte chudnutie s prehnanými cieľmi, ktoré budete plniť možno pár dní, nanajvýš niekoľko týždňov, pričom celkový dlhodobý efekt nebude takmer žiadny. Energetický príjem za deň by však nemal byť nižší než 5 000 kJ. Aplikácia KalorickeTabulky.sk umožňuje ukladanie všetkých skonzumovaných potravín a uskutočnených aktivít, ktoré si môžete jednoducho exportovať do tabuľkového procesoru.

Dobrá znalosť kalorických hodnôt potravín, vášho bazálneho metabolizmu a energetického výdaja aktivít vám určite pomôže v dlhodobej snahe pri udržiavaní telesnej hmotnosti na optimálnej úrovni.

Optimálnu úroveň vašej telesnej hmotnosti zistíte pomocou výpočtu BMI.

 

 

Všetky ohlasy užívateľov

Ohlasy užívateľov

 

„Perfektná pomôcka a vždy po ruke. A keď sa to doplní o pravidlá kombinácie potravín, čo s čím a čo nie, tak to bude na 1***. Čiarový kód, je bombový a tak isto aj diagramy na...“ Viac

Sociálne siete

Mobilné aplikácie

Android app on Google Play

Zašlite nám Váš názor

Množstvo:

X

Zvoľte dobu :

 

Kategória pre voľbu pravidelného denného výdaju.

Ak si nastavíte jednu z týchto kategórií, bude Váš bazálny metabolizmus navýšený o násobok uvedený v poslednom stÍpci. Tým získate odhadnutý celkový denný výdaj a nemusíte vypÍňať Vaše aktivity do jedálnička.

Kategória Popis Index
Sedavý Málo pohybu alebo žiadny. Sedavé zamestnanie. 1.2
Mierne aktívny Cvičenie alebo šport 1-2 dni v týždni. Práca s pohybom. 1.375
Stredne aktívny Cvičenie alebo šport 3-5 dní v týždni a práca s pohybom. 1.55
Veľmi aktívny Cvičenie alebo šport 6-7 dní v týždni alebo veľmi náročné zamestnanie. 1.725
Extrémne aktívny Veľmi náročné aktivity alebo športy a veľmi náročné zamestnanie. 1.9

Novinky na váš e-mail

Informace ze světa zdravé výživy? Buďte v obraze. Přihlaste si náš e-mailový zpravodaj a o všech novinkách na Kaloricketabulky.cz se dozvíte jako první. Posíláme 1x za 14 dnů.

* povinné pole
Zajímám se o...